Istotą Programu Rozwoju Dealera jest spowodować rozwój efektywności Serwisu poprzez zmiany organizacyjne, co z kolei wymusza rozwój Działu Części (również w sprzedaży hurtowej). Wzmocnienie obsługi posprzedażnej buduje wiarygodność dealera i lojalność Klientów, a to jest obecnie kluczem do rozwoju sprzedaży samochodów.
Program Rozwoju Dealera składa się z etapów:
AUDYT
Audyt pozwala ocenić:
a) Dostęp do danych – sprzedaż i zysk w serwisie i DCZ, bieżące wyniki działów posprzedażnych.
b) Dostępne oprogramowanie i umiejętność korzystania z niego.
c) Zasady przepływu informacji handlowych i marketingowych.
d) Rzeczywista struktura organizacyjna firmy.
e) Jakość przepływu informacji w funkcji schematu organizacyjnego.
f) Wydajność pracowników.
g) Potencjał obsługi posprzedażnej i możliwości jego wykorzystania.
Wnioski z audytu pozwolą na określenie:
a) Konkretnego planu działań pod kątem rozwoju sprzedaży, poprawy efektywności, poprawy jakości i dostępności usług i towarów.
b) Wskazać obszary wymagające doinwestowania.
c) Wskazać obszary wymagające zmian organizacyjnych.
PREZENTACJA
Przedstawienie analizy danych uzyskanych podczas audytu.
Pozwala Właścicielowi podjąć decyzję co do celowości przeprowadzenia szkoleń.
SZKOLENIA
Szkolenie ma na celu przekazanie wiedzy Kierownikom Działów w zakresie skutecznego zarządzania ich działami pod kątem:
a) Maksymalnego wykorzystania potencjału,
b) Ciągłego rozwoju jakości obsługi Klientów,
c) Ciągłego rozwoju dealera (produkty – Klienci)
Materiał prezentowany podczas szkoleń jest wynikiem wieloletniego doświadczenia autora w dziedzinie omawianych zagadnień. Szczególny nacisk położono w nim na praktyczne aspekty zarządzania Działami Obsługi Posprzedażnej, z którymi na co dzień mają do czynienia szkoleni pracownicy.
Efektem szkolenia powinno być:
a) Poprawa wydajności,
b) Zwiększona sprzedaż,
c) Poszerzenie bazy Klientów,
d) Poprawa jakości obsługi,
e) Poprawa dostępności usług i towarów,
f) Lepszy przepływ informacji,
g) Poprawa rentowności Dealera,
W skrócie – celem szkoleń jest:
a) Wyrobienie nawyku zapisu i analizy kluczowych parametrów pracy: (KPI – ANALIZA),
b) Zobrazowanie uczestnikom praktycznych aspektów takiej analizy, tzn. decyzji zarządczych (ZARZĄDZANIE),
c) Ukazanie wpływu decyzji na aktywność pracowników (WYDAJNOŚĆ i DOSTĘPNOŚĆ),
d) Poprawa organizacji pracy i przepływu informacji (JAKOŚĆ)
Podczas każdego szkolenia uczestnicy mogą konfrontować swoje spostrzeżenia z moim doświadczeniem. Pozwala to zawsze na wewnętrzne przekonanie uczestników co do sensu działań.
MONITORING
Po zakończeniu etapu szkolenia Szefowie Działów, na koniec każdego tygodnia, przesyłają dane do konsultantów, które następnie są omawiane na comiesięcznym spotkaniu.
Etap ten trwa przez 3 miesiące.